Wednesday, April 20, 2011

The Stress Life Begins Again

Semua orang tengah stress. Lecturers (I know they do), clinicians, friends and diri aku sendiri. I wont blame anybody kerana stress ini. I wont. Cuma terkadang ada juga rasa ralat. Tipulah kalau tidak, sebab dalam diri aku, aku carry satu perkataan, manusia. Cumanya, aku kena fikir cara menyelesaikan masalah.

Semua orang perlukan some space. Satu ruang untuk diri sendiri. Ruang yang kau tak perlu bermuka-muka. Ruang yang kau boleh hambur perasaan sendiri. Ruang yang kau tak akan rasa orang lain akan misinterprete. Ruang untuk kau bernafas tanpa meninggalkan segala infeksi pada hati.

Dan untuk space dan ruang, aku rasa benda yang paling mudah adalah dengan menjauhkan diri seketika dengan manusia.

Perkara yang paling mengharukan adalah dengan membuat keputusan ketika marah, dan membuat konklusi ketika sedih. Dua duanya, pada akhir keadaan, hanyalah penyesalan.



When I'm stressed out, I wanna be with nobody but babies! This is the only remedy. This is the only way. This is the only solution. 

Benda yang aku suka buat dengan bayi dan kanak kanak adalah bercerita dengan mereka. Bercerita, bercakap. Aku tak kisah diorang tak faham tapi aku akan teruskan bercakap. And I am blessed sebab rumah Azah ada banyak budak and everytime I can't cope with my stress, aku akan minta bermalam di rumah dia.

And above picture captured by Nadiah without I realized it. The pic is so natural and I heart it! Thanks NadNutella. When I asked the little Marisa dia dah makan ke? Mengantuk ke? Tengah buat apa? Suprisingly, this amazing little creature cakap macam macam in her own way (of course aku tak faham).

Oh!
Touched!






p/s: Kalau cerita pasal baby, sampai esok tak habis. Well, at least I'm smiling now.
p/s/s: Serius. How does it feels to be lone ranger eh?

No comments: