Tuesday, July 6, 2010

Degil!

Tonight is my last night. Tsk! Perlu bertabah hati adalah menyakitkan.

Ayah belikan durian sebab hari terakhir untuk pergi menyambung tahun 4. Ececeh. Macam jauh pula bunyi letaknya Kelantan. Haruslah aku makan tak ingat dunia bila berjumpa dengan raja buah ini. Iyalah, kalaupun aku berjumpa dengan banyaknya buah ini di Kelantan, bukannya aku reti nak buka kalau aku beli. Karang terbongkar cerita aku kupas (kupas?) durian pakai gunting. Tskkkk!

Malam pula aku habiskan separuh buah tembikai yang besar dengan ayah. Orang kata, durian panas, dan tembikai sejuk. Tak boleh makan sekali, nanti angin. Gasaklah angin ke tak, aku dah nak makan. Makan ajalah. Tapi, bila fikir balik, pernah je aku kena masuk air sebab gila makan buah bercampur-campur sebab rakan-rakan semua ada dusun masing-masing.

Memang macam orang bandar terlepas masuk hutan, eh terbalik. Tak kisahlah. Memang jakun habis aku sampai melantak buah atas pokok tak sabar-sabar punya hal. Esok, masuk wad kes perut dah macam ada asid. Pehh.

Adik aku mulalah kacau daun.

"Kau ni angah, tadi makan durian, sekarang makan tembikai, karang lelah baru tahu,"
"Lepaklah. Lelah je pun,"
"Inhaler kau dah habiskan?"
"Aah. Relaks. Inhaler je pun,"
"Dahlah esok nak balik. Karang jadi apa-apa macam mana? Saja nak buat mak risau,"
"Relaks. Hospital dekat,"
"Itu kalau sampai sana. Kalau lelah tengah jalan?"
"Relaks. Berhenti dekat hospital tepi jalan,"
"Kalau nak menjawab,"
"Dah boleh jawab, jawablah,"

Kepalah batu kan aku? Lagikan ustaz aku menjawab, takat adik aku ni, apalah dikisahkan. Hhehehehheehhee.

p/s: Jangan ikut jejak langkah aku, tak baik dan tak manissssss.
p/s/s: Aku jatuh hati dengan satu lagu ni; Here I Am, Bryan Adams. Sungguh jatuh hati. (Sambil menyeka air mata terharu). 


Pesanan Besar: Kadang-kadang rasa nak terus bertanya apalah cerita masa depan, namun memilih meletakkan diri pada ilahi; adalah sebaik-baik pilihan.

2 comments:

DarkArtz said...

kau memang degil, degil, dan degil........
dan degil dan degil dan degil dan degil dan degil dan degil dan degil dan degil dan degil dan degil dan degil dan degil dan degil dan degil dan degil dan degil dan degil dan degil dan degil dan degil dan degil dan degil dan degil dan degil dan degil dan degil dan degil dan degil dan degil dan degil dan degil dan degil dan degil dan degil dan degil dan degil dan degil dan degil dan degil dan degil dan degil dan degil dan degil dan degil dan degillllll.......
wahahahahahahha.........

INFINITY said...

Kau pahal? Nak kena sepak? :PP