Sunday, June 27, 2010

Masa Belajar

They said the most precious time is when you're in schooling time. None of you will be workaholic. Well, I don't really care about workaholic workaholic nih sebab kerja sekolah pun boleh bilang berapa kali aku buat, inikan pula nak jadi gila kerja?

Betul juga, zaman belajar semuanya indah indah walaupun dah tentu tentu ada yang tak puas hati sana sini. Aku tak cakap orang, aku cakap diri sendiri juga ni. Cuma, tak puas hati bagi pihak aku, tak lama. Apalah guna sakit hati dipanjangkan kalau memilih bermaafan boleh memberikan hadiah; ketawa sepenuh masa?

Tapi, bila bekerja, semuanya perlu ada makna!

Teringat kata-kata Dr. Rosdan, eh.. Prof Madya Dr. Rosdan.

"Masa belajar, masa banyak, duit tak ada. Masa kerja, duit banyak, masa pula tak ada,"

Fikir-fikirkan ajalah istilah tersirat.

---
Tadi kenduri kahwin dan aku jumpa anak bos ayah aku. Cuba bagitahu macam mana nak lenyapkan perasaan menggigit pipi anak orang yang dah macam pau gebu aku tengok? GEEERRRRAAAAMMM!

Grrrrr!

Ini bunga terbaru yang mekar hasil tanaman bapak aku. Tangan seorang petani berjaya. Hahahaha.



p/s: Hai HUSM. Miss you badly! Errr... (Jujur ke ni?)

No comments: