Wednesday, May 12, 2010

Ajaib?

Sepanjang menonton perlawanan badminton Piala Thomas dan Uber, aku terfikir perihal kejaiban yang selalu diwar-warkan juru ulas sukan.

"Adakah akan berlaku keajaiban sebentar lagi?"

Well. Ini yang aku fikirkan selalu bila aku berhadapan dengan kerumitan. Aku selalu menggunakan kekuatan masa untuk menyelesaikan masalah. Kekuatan masa untuk menenangkan hati. Kalau tak boleh jawab soalan, aku selalu terfikir, adakah dua jam kejap lagi kertas ni akan penuh? Jadi, mahu atau tidak, aku akan terus menulis.

Seperti perlawanan tadi,

"Releks. Aku duk cuak ni, sebenarnya dah ditentukan Malaysia menang ke tak. Tunggu je,"

Jadi, wujudkah keajaiban?


Ya

Aku percayakannya walaupun keajaiban yang diharapkan tak datang tadi. Malaysia masih mampu ke separuh akhir. Itu keajaiban. Hehehhehe.

Dan aku percayakan keajaiban kerana pada aku keajaiban adalah perkataan lain bagi HARAPAN.

Kan?

No comments: