Friday, April 16, 2010

Kaitan?

Heh.

Seminggu batuk, dada sempit dan tekak perit. Aku dah banyak minum air tapi batuk kali ni memang agak pelik. (Ya Allah jauhkanlah aku dari H1N1). Pelik kerana kau rasa nak batuk dan kau boleh dengar wheezing sound tapi bila kau batuk macam tak lepas. Seksa.

Sekarang lebih seksa bila dan berkait dengan migrain. Nak batuk kau kena pegang kepala. Serius rasa setiap kali batuk, otak bergegar sama. Pernah rasa? Wuuu!

(Sekarang barulah nak minum air terlebih suam. Rasa macam air panas tu boleh cairkan kahak je. Signifikan dan sejauh mana kebenaran, Wallahu'alam).

---
Rasa kehilangan! Itulah, sepatutnya awal awal lagi dah pandai tahan diri. Bukan sekali dua. Tapi, kali ini lain. Kali ini lain. Kali ini lain! Kali ini, penangannya senyuman dan tidur yang sempurna. Hadei. Lebih baik sengsara awal, dari berkecai lebih parah. Sudah boleh senyum tinggal lagi nak tampal dengan plaster mana-mana yang masih luka. Heh. 

Kalau sudah tersurat, tak perlu terlalu ralat, tak perlu mengejar hingga penat. Lepaskan. Dia akan datang. Dia pasti pulang. Jika tidak, pandang ke depan, akan ada yang menunggu; Hai, selamat datang. Mari kita bersama melihat petang. Mari menikmati senja bertandang. Mari rapat mengira bintang. Mari melihat keindahan malam. Dan mari menunggu siang bertamu. Bersamaku. Ewaaaaah.

Haruslah teruja lebih tu aku! 


Gambar dua jejaka tak ada. Siapa suruh siap tak nak ada spekulasi bagai. So babai! :P


This is Nasi Kak Wook yang dibanggakan. Dahlah sikiiiiiit! Kupik! Hee.


Hidup kena ceria sokmo, nanti lecturer murah hati selalu nak belanja! Ya, dapat luch free lah kan, Kak Wook jadi santapan, air jambu (banyak fiber tak tapis -.-") jadi pilihan! Sayanglah doktor!


p/s: Jangan berharap sesuatu yang tak pasti. I likeeeeeee! Tapi selalunya bila jatuh kita akan letakkan pada satu kekuatan bernama, HARAPAN! 


Kan?


2 comments:

Izzahsakinah™ said...

ngee. Kak Huda, agak2 ada tak orang incharge BT tersesat jumpa post ni? buat halaqah makan dalam kelas siap dengan air jambu. wuhuu.

INFINITY said...

Insyallah tak ada. Orang incharge BT buka FB je. :P

Hahhahahahah. Bahaya tu. oh terlupa post satu gambar, sila baca entry baru. Hua hua hua! :P