Friday, April 16, 2010

Simbolik

Sorong papan tarik papan,
Buah keranji dalam perahu,
Suruh makan saya makan,
Suruh mengaji saya MAHU!



Buah cempedak di luar pagar,
Ambil galah tolong jolokkan,
Saya budak baru belajar,
Kalau salah tolong tunjukkan!


---

Kami berbincang perihal komunikasi maka keluar ini; Levels of Communication.

1. Verbal
a. Intra verbal: Intonation of word and sound
b. Extra verbal: Implication of words and phrases.


2. Non-verbal
a. Gestures
b. Postures
c. Movements


3. Symbolic

"Kak Hud, simbolik tu macam mana?"
"Erk? Ermm,"
"Ermmm?"
"Macam ni kot. Kau terjumpa aku tengah berjalan seorang diri dengan air muka something,"
"Lepas tu?"
"Lepas tu, handphone aku vibrates,
"


'Kak Hud, mu kenapa? Okay tak? Macam something wrong je? 
Sender: Atikah'


Aci ke jawapan gini? Siapa suruh masing masing skip kelas kan? Tak pun kau duduk atas kerusi, minda kat kat FB? Hahahahahha.

Bajet simboliklah sangatkan?!

Ada kisah perihal gambar ini, haaa.. pergi sini lah ye. Heee.





p/s: Look where are our hands for the first picture! Thanks to who was capturing this moments, it's seriously looks like macam BUDAK RAJIN okay!
p/s/s: Masa sekarang adalah masa recycle semua baju baju yang pakai sekejap. Terima kasihlah pada yang concern baju I, "Eh Kak Hud, baju hari tu kan?" Hahhahahaha.

No comments: