Sunday, February 5, 2012

Seriously?

Hek hek hek.

Dalam klinik tempat aku kerja ada masalah bunyi aircond tiba-tiba kuat. Biasalah, kalau dah nama nak cek kau dengar ke tak, haruslah bilik sunti sepi. Jadinya, bila jadi macam ni, aku mati kutu. Maka terpaksalah menelefon mereka yang sepatutnya naik melawat.

Datang dua pekerja, sorang kurus sorang gaya rambut dan tubuh badan sejibik macam Hafiz si Awan Nano, rambut menggerbang pakai cekak.  Kalau korang kenallah Hafiz tu (pssttt aku pun baru kenal kekekke). Makanya mereka berdua membaikilah dan okay. 

Namun aku perasan, masa first time dia nampak aku dan ketika dia baik, mulut tak berhenti nyanyi lagu Najwa Latiff, Cinta Muka Buku.

Aku senyum sendiri sambil dan terdetik ololololo hepi benar baik aircond.


"Kak, tandatangan boleh?"
"Mana?"

"Kat sini. Ni tanda kitornag buat kerja,"

Arghh. Esoknya pagi-pagi aku sampai klinik, berbunyi lagi. Maka terpaksalah aku menelefon kembali dan datanglah juga dua orang manusia ni lahi.

"Sori lah akak kena panggil awak lagi. Bunyi bising,"
"Tak pe kak, takpe,"

Aku kembali ke meja dan....

"Kita berkenalan dalam laman muka buku, kau hantar pesan suruh aku terima kamu ooo oooo,"

Sekali lagi aku layankan aja dan senyum.

Selang dua hari, klinik berbunyi lagi. Berasap jugak kepala aku ni tapi tak apalah. Nama pun orang baru, nak buat lebih lebih memang tak lah.


"Boleh hantar technician naik tak? Bilik ni aircond kuat semula. Maaflah selalu complain,"


Actually tak perlu pun aku minta maaf. Tapi. agaknya peribadi aku macam tu kot. Tak sampai hati.

"Awak, awat selalu jadi macam gini?"

Uishhh. Now lagi kelakar. Kalau salah seorang tengah bercakap dengan aku, yang satu lagi akan nyanyi lagu si Najwa Latif. Kiranya setiap kali aku bercakap, akan ada background muziklah. Kalau terjumpa sekitar hospital, dia boleh berhenti tanya khabar kau dan dalam masa yang sama background musik Cinta Muka Buku tu tak lekang. 

Tapi aku tak ambil pusing pun. Agaknya mamat dua orang ni minat gila dengan lagu tu. Sampailah Sabtu, klinik bising kembali.

"Banyak persoalan yang bermain di minda, banyak tanda tanya dan juga kata kerja..."

Aku senyum.

"Akak, akak nak tahu sesuatu tak?"
"Apanya?"
"Gaya akak macam Najwa Latif lah,"

HAHAHHAHAHHAHAHA.

Aku gelak besar.

"Najwa Latif muda, akak dah tua,"
"Betul kak, gaya akak macam Najwa Latif,"
"Oooo sebab tu lah awak selalu nyayi lagi tu bila jumpa akak?"
"Hehhehehhehe,"

Aku pandang muka dia sebab aku nak tergelak. Entah celah mana macam Najwa Ltif pun aku tak tahu dan tetiba aku terasa nak kenakan dia balik.

"Apa apa je lah Awan Nano,"
"Eh?" 























Like Seriously?

Kirenye aku comellah macam tu kan? Hahhahaa.

2 comments:

DarkArtz said...

eh eh.....
serupa lah muka kau ngan najwa latip tu.......
ce nyanyi skit....

INFINITY said...

Hahhahaha. Tak sama, sebab macam Siti suara aku. Kekkekkee.