Wednesday, September 7, 2011

Reading

Gila malas nak tulis review. Hahahhaha. Hanget hanget tahi ayam sungguh. So aku letak je lah buku buku worth reading atau akan jadi worth reading. Ni ikut kepala otak aku lah kan sebab genre orang lain lain. Huu. Kalau novel, aku rasa worth spend masa baca true story. Aku rasa touching lebey. :P

Currently Done Reading
Aku malas nak buat review kali ni sebab tu lah bertangguh tu tak bagus, bila macam gini malas. Ecehehh.


Ni buku smart ah baca tak sabar nak tahu apa jadi apa jadi. Very twisting plot and phewwww. Kita kalau baca buku, kita akan imagine orang tertentu kan untuk satu satu watak. Aku imagine stau budak ni untuk buku ni dan aku pun pelik kenapa aku boleh fikir itu budak. -.-"

5 starszzz.




Hmmm. Pernah cakap kan dulu aku dah macam tertarik nak tahu pasal kisah kisah war kan? So bila ternampak ni, terus grab. Heee. Mungkin gak sebab ada perkataan quotes as well.

2.5 stars. Sebabnya, kau dahlah cetek pasal war pastu nak jump jump baca hak entah mana mana muncul. So hadam jelah benda tak berapa nak faham.




Yeps. Buku ni terbaik gak buat kau rasa kau nak buat yang terbaik untuk kali terakhir. Apa yang kau akan ubah kalau kau mati hari ni sebab selama hidup kau, tak ubah kau macam orang jahat or nakal. Masa baca ni, ada doubt sikitlah bagus ke tak sebab cerita dalam ni lifestyle omputeh, so macam tak match kalau nak compare dengan kita, muslim punya life. Sebab even dia dah ubah jadi terbaik, still tak baik untuk kita. Tapi, kita ambil konklusi yang baik yang aku tulis pada ayat pertama dan kedua. :)

3.9 stars.




Pertama aku suka apa apa yang mengenai budak. Kedua aku suka true story. So since terjumpa buku ini, aku mula berangan angan nak cukupkan koleksi as buku dia phewww~ Tapi duit aku yang tak berapa nak phew makanya kenalah aku save setiap duit aku ada dan beli sedikit demi sedikit lama lama cukup set. Hahhahaha.

Buku ni memang kesian. Asal tukar satu bab, geram. Satu bab, kesian. Kesian kesian kesian dan yeay! 

4 stars!



Masih buku yang sama dan ada satu bab buat aku seka air mata! Kalau kau baca buku ni, kau akan terfikir ada juga bangsa mak jenis macma gini! Ish! Memang tak logik, tapi itulah yang berlaku. Tagline sesuai untuk buku ni aku rasalah kan, Don't Drink While Parenting. Huuu!

4.5 stars.


Currently Reading.




Buku ni hadiah ayah aku untuk birthday adik aku. Disebabkan aku dah kehausan buku padahal banyak lagi buku dalam rumah ni yang kau nak haus haus tu pehal? makanya aku pun kobek kobek lah tak buku adik aku dan yang ni yang berjaya menarik perhatian.

Sebab masih lagi membaca, aku tak leh komen lago so far. Chill!



Future Reading. 

Insyallah!

Sekarang mengumpul sikit sikit duit untuk 3 buku kat bawah dan beberapa lagi yang tak berapa nak kesampaian. Sob sob sob.











Hopefully. 
In hope of many things to come true. Insyallah!

No comments: