Monday, September 12, 2011

Day 16: Halwa Telinga

Kalau kau tanya aku pasal music, aku pun tak tahu nak jawab macam mana sebab tak macam movie, aku ada genre tertentu yang aku pilih. Kalau muzik, itu bergantung pada keadaan. Dan uniknya, perasaan aku boleh berubah sama seiring dengan lagu yang dimainkan dengan mp3/radio.

Dan paling dahsyat, aku boleh recall segala memori best dan tak best just dengar lagu yang ada sangkut paut. Kalau yang kenangan yang tak berapa nak best, aku sangatlah bertendency untuk tutup sekejap so aku tak akan dengar lagu tu.

Kata orang jaga perasaan auwww.

Motif aku tulis ni, aku nak cakap muzik atau melodi atau lullaby atau apa sahaja jenis bunyi yang mengandungi pelbagai jenis complex waves boleh memainkan emosi dan perasaan. Lecturer aku kata, itu disebabkan beat/rentak yang ada pada muzik yang menyebabkan jantung kau akan berdegup seiring dengan beat tersebut.

That's why kalau kau dengar lagu semangat, dengan kau kau rasa nak berperang sama.

Eh apa motif dengan soalan mainstream? 

Haaaa. Kan lagu zaman sekarang ni pelik terutamanya lagu raya. Lagu paling aku tak tahan lagu yang orang bercakap laju ke rap namanya. He.. macam eh? Kau nyanyi ke kau bercakap laju.

Bukan ke kalau nyanyi nada suara kau ada lenggok lenggok? Dah kalau kau bercakap laju oh rap, mana lengggang lenggok mak iloi iloi?

Kkekekekke.

Tak pe, aku suka jugak lagu I'm coming home, I'm coming home, tell the world that I'm coming home.. despite the cakap laju and the rapppszzz.

So, mainstream music is good and yeah I lab it!

Heheheh.


Day 16 - Your views on mainstream music.

No comments: