Monday, August 22, 2011

A Lot!

"Bila lagi akak rasa dia tak dengar?"
"Lama dah. Dari darjah 2"
"Kalau boleh describe pada saya?"
"Kalau cakap selalu buat tak tahu. Panggil tak berjawab. Tanya lain jawab lain. Mostly, memang saya perasan dia tak dengarlah,"

Hmmm.

"Cikgu ada cakap apa apa?"

"Ada. Kata cikgu dia, kat sekolah payah nak bagi attention. Saya rasa sebab dia tak dengar, jadi payah lagi dia nak bagi attention tu,"
"Maaf saya tanya, pelajaran dia, makin merudum ke atau sama atau macam mana?"

"Yang tu saya perasan dari darjah 2 sampai darjah 5, setiap tahun mesti turun kelas. Now kelas ke-6,"
"Okay. Masalah lain kalau nak tambah pada saya?"
"Ayah dia selalu complain dia cakap tak fikir dulu. Main cakap je. Pulak tu cakap, payah sangat nak find words. Kalau dia nak cakap satu sentence, kita yang letih nak dengar apa dia nak bagitahu,"

Hmmm.

"Kawan-kawan dia ada cakap apa apa tak,"
"Oh, aah. Adik dia pernah cakap; Mama, kawan abang tanya abang gagap ke?"

Hmmm. Paling pada si comel ini.

"Abang, abang susah ke nak dengar? Cuba cerita dengan kakak,"
"Susah. Abang susah nak dengar. Abang susah nak dengar cikgu cakap. Abang susah nak dengar kawan kawan cakap,"

Argh. Tarik nafas.

"Okay puan, kalau ikut ujian yang kita dah buat hari ni, dari keputusan ni memang nampak dia sepatutnya tak ada masalah pendengaran....."






Oh damn! Please do not be Central Auditory Processing Disorder (CAPD) at my very early working period. I have a lot to read regarding psychoacoustic and now, CAPD? It's two different thing and I need time to work on it!

Arghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!

No comments: