Monday, July 25, 2011

Review: Not My Idea Of Heaven


Okay, another review! Lately, nak kata tak ada masa, berlambak-lambak je masa. Tapi nak habiskan satu bab buku, oh mak aih lama benar dah macam mengeja satu satu. Hii.

Let the video talks first.




Buku ini mengisahkan tentang kehidupan strict satu kumpulan (atau agama mungkin) yang dinamakan Fellowship yang dictate apa yang kau makan, kau pakai, kau buat, kau apa apa sahaja. Kau juga mesti mengasingkan diri kau dari apa apa atau siapa siapa sahaja dari mereka yang bukan macam kau; worldly people.

Lindsey merupakan salah seorang anak kepada keluarga yang kuat pegangannya dengan Fellowship ini. Dia dibesarkan dengan keadaan sentiasa cuba berada dalam safe side untuk tidak diketahui bahawa dia pelik, dibesarkan dalam suasana yang pelik, dan sentiasa fight untuk tidak nampak pelik!

Dan kerada sering berperang dengan diri dan perasaan, Lindsey akhirnya menghadapi dengan konflik terbesar dalam dirinya apabila dia akhirnya menjadi bulimic dan sangat concern terhadap diri at the end; anorexic!

Lindsey sedar yang dia sakit dan perlukan bantuan yang menyebabkan dia nekad untuk keluar dari kelompok ini and join the worldly people.

Adakah Lindsey berjaya?
Adakah dia recover from her bulimia?
Adakah dia mendapat hukuman dari the Fellowship?

Okay, I'm neither beginner nor expert in english. I'm just  intermediate. So, buku ni I would say the english is easy, so grab one and enjoying the conflict along the way, it's a true story!

I give 3.5/5 stars! It worth reading..!

4 comments:

3p4h said...

Wah menarik kisahnya. Macam ada kaitan dgn soal pemakanan. Bulimic pt tu.

p/s: Nak update kisah seterusnya di sini saja bole?

INFINITY said...

Huzaifah, hahhahaha, kalau terbaca, tertengok benda benda berkaitan dengan kita, mesti dia punya excited lain macam kan. Hahahahaha. Macam hang ngan dietetik and cek ngan audiologi. :D

Update kisah, anyway dia takde specific ending. Tehee. :P

3p4h said...

Ahaks.. Btul tu. Tak dinafikan, kita kdg2 sgt suka dgn perkara yg bkaitan dgn diri kita je (selfishnya)... Huhu..

P/s: xda spesifik ending? Ertinya cite ni tgantung?

INFINITY said...

Cerita ni tak de ending maksudnya Lindsey tu still fight dengan masalah apperance and unhealthy eating habit dia yang on off. Ending cerita ni dia tuliskan sepucuk surat untuk anak dia in case one day dia mungkin get worse and betapa dia berterima kasih dengan anak dia sebab ajar dia erti confident and always saying "It's okay, mommy," everytime dia moody and being not really a mom.

Ending dia tertitis jugaklah air mata. :')