Monday, March 14, 2011

Bangun Duduk Kehidupan

Kadang-kadang, akan ada masa kita stuck. Dan dalam kita stuck itu, kita akan mencari tangan mata bahu hati untuk sekurang-kurangnya melepas luah beban.

I did it too.

Lately, the burden I'm carrying somehow is out of control. It's worsening when it involves emotion. Typical woman anyway. I can't breath. Tak boleh bernafas yang memang physically tak boleh bernafas.

Aku manusia jujur. Maksud aku, aku kalau cakap kalau aku bohong pun, kau boleh tahu aku bohong. Jadinya, pagi pagi hari lagi aku mesej Dr. 

Kita nak pergi bila? Dr., saya dah risau ni, dah mula musim hujan...

Exhausted gila run clinic patient penuh. Sungguh. I got one patient really uji kesabaran hari ni. Tarik nafas. Satu patient, sesak dada tak tahu macam mana nak tolong. Penat badan satu. Penat minda satu. Penat letih benda tak tahu hujung pangkal, satu hal yang lain.

Oh.

Doktor memng baik. Siap pesan, Huda don'worry. Tapi sayang, kalau tak worry lagi bila dah nak masuk tengah bulan tiga ni, hmmm... tak tahulah apa jadi.

Akhirnya, malam ni memang out of control. Memang sudden hard to breath. This is the real stabbing night. Bila esok ada interview kerja, malam ni sumpah rasa hilang diri sendiri. Sangat rasa loser. Sangat rasa, Ya Allah tolong bagi aku bahu nak lepas lelah. Sangat rasa jatuh jatuh jatuh berdebuk.

Tapi, Allah bagi kawan untuk bantu. Allah hantar sahabat untuk saling mengingatkan. Allah tolong dalam susah rasa tak terbangun, ada manis boleh merangkak. Thanks Nad, for the template. I would've really cramp otak tonight. 

And of course for my best friend, Marwan. Sometimes, Marwan annoying, muka blurr. Selalu kena marah dengan aku. Selalu aku naik suara dengan dia. Selalu dengan ayat puitis. Tapi, macam mana marah, kalau aku susah, Marwan ada nak tolong tadah mata, baca hasil taipan aku. Walaupun, kadang kadang tengah sesak aku luah, dia boleh pulak masuk masalah dia.

Tapi tu lah Marwan.

Macam mana blurr, macam mana psiko, macam mana klasik, dia tetap baik.

Dulu, tak adalah coursemate yang aku tak suka melainkan Marwan. Anti benar aku dengan budak nih. Dulu lah. Zaman 1st year. Dia buat lawak macam mana pun, aku akan jeling dia.

Tak pe, Marwan, aku tahu kau baik. Sampai saat ni, kau antara kawan terbaik aku walaupun kalau datang blurr kau tu, aku rasa nak bagi side kick je. Terima kasih sebab saat aku betul betul lost, kau datang hulur tangan. Rajin tanya progression jatuh bangun gagal lulus aku.

Nanti lain kali aku belanja kau nasi ayam goreng sambal pedas gila nak mammmmm...!



Click To Enlarge

p/s: Marwan, terima kasih.

No comments: