Tuesday, February 22, 2011

One of The Days

Seperti mana organisasi atau kursus kursus pengajian yang lain, kami juga ada. HARI KELUARGA! Intro nak skema. 

Penangan Hari Keluarga Audio Speech memang mantap sebab sampai hari ni, sakit badan tak hilang lagi. Siap kena minta maaf dengan mak patient lagi kes tak boleh nak melutut sebab sakitnya, WOW! Terima kasih kepada jaket keselamatan yang buat aku hyperactive the whole day!


Hello Safety Jacket! And the kayak!
Salah satu aktiviti adalah berkayak. Aku pernah berkayak sekali je dulu, dekat PASUM dan masa tu aku dengan seorang budak lelaki fizik (aku hayat). Dia dan aku tak ada partner, so that's why. Berkayak dekat tasik PASUM memanglah senang. Tasik okay. Tenang. Selain tasik, dia lelaki. Haruslah yang banyak lagi kuat paddle the water adalah dia. HAHAHAH. 

So this time, aku dengan junior. Sama sama perempuan, dan aku je yang pernah berkayak. Satu aku nak bagitahu kau, berkayak dekat laut lagilah mak aih! Penat gila! Dan bila dah sampai ke tengah laut, tuhan je yang tau takut wooo. Aku memang tak reti berenang. Aku pernah lemas. Dan, lama aku trauma. Tapi kali ni, aku kenalah berani sebab junior aku lagi takut. Kenalah tunjuk senior macho lagi protective lagi cool padahaaaaaaaal....! HAHAHAHA. 

Kan dah terima kasih kat jaket keselamatan. Bila ada orang nak pakai kayak (lepas beberapa round dan terbalik -.-"), aku cari orang lain yang tak penat pula. Kayak kali kedua, dengan junior lagi dan dia berani. Berani sampai aku lak yang takut. So second partner.

Next my dear lecturers came, Prof. D and Dr N. They both were in the same kayak. Oh, kalau berkayak jangan menggatal nak pakai topi dan sunglass/spectacle. Speak mata aku tenggelam dan topi hanyut disebabkan kayak terbalik. Luckily, I found it back or else my mom will gets really angry because if my spectacle lost, this time will be the forth. Phewww!

The third time, I was with Najmi as my junior already tired. (Gila hyper!). This is the best part, dua dua tak sedar diri kaki cedera. Prof. D and Dr N berkayak paling jauh and we beat them so kitorang yang paling jauh. By the time dah sangat jauh siap sampai kena tegur dengan penyelaras permainan lagi aku tanya dia. 

"Najmi, dah jauh dah ni,"
"Kau takut ke?"
"Kalau kau tak takut, aku tak takutlah,"
"Aku tak,"
"Okay,"

Satu lagi perihal kayak dan air. Jangan takut. Dan kalau takut tolonglah bertenang.

"Weh, kalau jatuh sekarang, agak agak kau, aku tenggelam tak?"
"Tak. Safety jacket tu boleh tampung,"
"Kau sure?"
"Ye,"

Sampai je Najmi cakap ya, terus ada ombak dan plupp! Terbalik! Haaaa. Sumpah takut mula mula sebab tengah laut. Tapi bila tahu safety jacket tu memang boleh tampung, memang heavenlah. Dan dan tu nak belajar naik semula kayak tengah laut. Tapi, tak berjaya sebab asal aku naik, kayak terbalik. Bila aku dah naik, Najmi pulak terbalikkan. Ergh!

Pagi sampai petang sampai malam mainnnn je kerja. Paling seronok, tahan ombak. Dah kau pakai jaket tu, sampai ke tengah laut gi tahan ombak. 


Istana SO in the making!

Part bina istana pasir dalam masa 15 minit agak mencabar. But, we made it! Big thanks  for all the crew members dari group satu or better known as SO. 

The SO
And here it is! Oh, SO tu stand for /satu/ dalam bahasa Kelantan. Istana ni tak tahu menang ke tak sebab dia kira overall markah and gues what?? We won the first place! Hahaha. Ironi kan? Kumpulan petama menjadi johan tempat pertama?

Here's the cheer!

Aku Ghoyak So,
Mu Ghoyak So,
SOOOOooooooo...
SO JAH!





p/s: Thank to Speedio Second Year sebab arrange the best ever Family Day! You guys ROCKKKK! 
p/s/s: Sampai sekarnag tak boleh berhenti senyum. :)

No comments: