Wednesday, December 8, 2010

Day 4: I'm Muslim

I was off to Azah'h home and very glad to be there. Habiskan masa dengan budak memang worth doinglah kan.  Aku ada banyak benda nak tanya pada budak sekalian cerita seharian mereka. Ada banyak keinginan untuk peluk dukung cium setiap masa. Ada banyak cerita nak dikisahkan untuk good night story; sang kancil dengan buaya, sang kancil dengan monyet, sang kancil dengan arnab dan sang kancil dengan kau letaklah binatang apa kau nak pasti tuppp terus keluar cerita dalam otak aku. So blog blog FB FB ni semua letak tepi. Tak pandang dah babai. Hahahha.

So now, back to USM. Kena face dengan semua realiti. Oh!

Balik pada soalan apa pendapat awak tentang agama? Think Huda think! Well, tak reti nak cakap dengan ayat paling skema lagi tak reti nak reka ayat agar terus nampak ilmiah dan wow! Betul. Saya bukan baik tapi saya nak jadi baik.

So, bila soalan untuk day 4 (tipu gila padahal sepatutnya dah masuk day 6 pffttt peduli apa aku), apakah pandangan aku terhadap agama. Aku hanya boleh ringkaskan dengan cerita. Tak. Aku maksudkan pengalaman sendiri.

Satu benda, masa aku belajar pengurusan stress, ketika kita lost, kita ada tempat kebergantungan (betul dak ayat aku ni) yang beyond power kita nak imagine.

Well, kau pernah ingat tak bila masa kau putus cinta? Oh, kau tak pernah bercinta. Okay okay. Pernah tak dalam kehidupan ni kau menemui jalan buntu, kau betul betul dah hilang arah? Kau dalam kata lain memang kalau dapat tengok hati tu memang dah pecah pecah kalau nak ambil gam tampal pun memang tak tertampal? Kau memang sikit sikit nangis, kalau tidur pun memang nightmare segala.

Tapi, jauh nun dihujung hati, ada satu kuasa yang bagi kau semangat perlahan lahan dan kau percaya DIA boleh buat atau ubah apa apa dengan kehendakNYA. Perantara antara kau dan dia, hanya perlu tadah tangan terus memohon.

Dan, kau hanya boleh lakukan ini dengan agama. Specifically, ISLAM. :)

Got it?



Day 04 - Your views on religion.

No comments: