Saturday, August 14, 2010

Ironi [14]: Boleh Pulak Macam Tu

Saya berbuka puasa ada umpph dengan hasil nukilan bubur Pae dan Aimi. Saya berborak-borak dengan budak ini yang ada anak kucing nama wolf.

---
Ini adalah situasi pelatih jururawat bercerita perihal dia membantu pesakitnya dan seorang pelatih audiologi yang blurrrrr.

Setiap kali aku cuci, aku nyanyi lagu Puteri, Zainal Abidin. 

Yang ni eh, Puteri.. malamku dingin tiada pujuk rayumu..!

Bukan, yang ni. 'HARUM' semerbak kasturi indah mewangi. Bila aku nyanyi je kawan aku mesti sepak kaki aku cakap, woi relative dia ada! Aku diam, sat gi aku nyanyi lagi, kena sepak lagi.


Senyap sambil fikir dalam-dalam.

Kenapa? Kalau relatif dia tak ada, boleh nyanyi eh?




p/s: Baru faham pesakit itu koma. Adalah sungguh tidak manis menyanyi dihadapan keluarga yang menjaga apatah lagi di hadapan pesakit sendiri. Lambat Naif kan aku? Pfffttt!

No comments: