Friday, August 20, 2010

Apa Nak Buat

Tiga hari lepas kalau tak silap aku pergi menapak dekat Mydin nak cari kertas putih A4 nak print sebakul thesis punya hal. Huargh. Tak menarik tau kena baca jurnal berpijar biji mata. Lagikan baca novel orang dok sok sek sok sek mantap pun aku boleh menguap tak dan dan, inikan jurnal?

Kalau dekat rumah, buah dan sayur juadah wajib. Dekat sini nak sentuh sayur tu memang tidaklah. Olololo. Maka konon-konon tukarlah side dish jadi buah-buahan penuh vitamin untuk Ramadhan lagilah perlu dititikberatkan.

Jalan-jalan sorang diri memang pilihan utama lah kan kalau aku nak membeli barang. Terlalu teliti sampai semua benda nak belek sebab tu orang tak boleh ikut. Jemu. Macam aku tak suka ikut oranglah. Jemu. Tapi kalau pergi sama lepas tu berpecah, tak apa. Eh bukan pecah yang terburai atau yang gaduh gaduh tu. Bukan bukan.

Maka aku membeli segugus anggur hijau tanpa biji yang aku rasa wallaweyh marvellous. Beli kat market mana boleh rasa-rasa macam pasar malam. Lagi haramlah kan nak rasa-rasa kalau kau puasa. Dekat sepuluh minit aku fikir itu ini kalau ayah dia pilih yang macam mana eh? Fikir belek belek. Ambil.

Dalam hati dah niat nak makan sama-sama dengan jiran Aimi dan Pah memandangkan room mate I belum pulang pulang lagi. Prof Din kata perkara yang mengeratkan silaturrahim dan memberikan kegembiraan kepada sahabat, adalah dengan memberi hadiah. Dan dan tu aku nak praktik.

Tapi malam itu agak busy maka aku kerat one third gi menapak dalam 10 langkah dan eh makanlah eh aku beli tadi.

Sambung kerja sambil tangan petik wahhhh bunyi petik macam ladang anggur sebelah rumah. Gigit,

Perghhh!

Perghhh!

Perghhhh!

Pernah kau jumpa anggur rasa lemon? 

Gila M.A.S.A.M!

Tak pernah aku bayang rasa anggur macam limau yang tahap maximum masam dia sampai kau makan kena pejam pejam pejam mata oh! Lagikan makan asam yang dah bersalut sebungkus gula pun aku gigit hujung-hujung je, inikan pulak nak makan anggur rasa lemon?

Memang tidaklah oii!


"Weh Pah, gila masam anggur tu woo,"
"Entahnya. Tak leh makan aku,"
"Hahhahahhaha. Aku kasi hadiah anggur sebelum aku rasa weh. Bukan yang aku tok sei. Ikhlas dari hati tu. Hahhaa,"
"Tomato aku lagi manis dari anggur kau weh,"


Kuang kuang.

Siapa nak makan anggur perisa lemon datanglah bilik aku sebelum ditongsampahkan eh sebelum ditanamkan bagi baja kat tanah.

Ini bukan reject shop oh. Ini sebab memang aku tak boleh telan.




p/s: Tengah dengar lagu arwah Ustaz Asri yang Setiap insan, pastikan merasa saat perpisahan terakhir...
p/s/s: I knew why I guling guling every night this past few days! Horror rasanya; tak pernah pernah begini! Tskk.

1 comment:

blog-tips-kurus said...

ade lagi anggur masam dlm fridge..