Friday, June 4, 2010

Mari Bernikah

Menatap papan kekunci sambil berfikir apa yang menarik hari ini atau apa yang menarik berlaku dulu-dulu untuk coret di sini.

TIADA.
---
Kalau masa bercuti sekolah ni, mak mak, ibu ibu, mama mama, mami mami, umi umi sekalian tak payah risau sangatlah kan hujung minggu dapur berasap ke tak. Masa cuti sekolah ni kebanyakan yang nak mengakhiri zaman bujang, masa nilah yang diorang pilih.

Kenapa cuti sekolah? Pelik juga.

Sebab yang nak bernikah, bukanlah budak sekolah yang perlukan cuti free. Yang nak bawa ke majlis benikah pun, bukanlah budak sekolah yang perlukan masa untuk memandu ke sana. Em, kalau buat pernikahan masa cuti sekolah sekalipun, bukan weekdays pun. Weekend. Sabtu, Ahad maknanya kalau tak buat cuti sekolah pun tak apa kan?

Hahahhaha.

Semua benda ada jawapannya.

Kalau bernikah kau kat Ampang, bakal suami kau kat Serdang tak apalah. Satu negeri. Eh, tak boleh juga sebab kalau keluarga kau orang Sabah?


Itulah dia perlu majlis cuti sekolah. 

Bersempena minggu depan cuti sekolah dan majlis pernikahan di merata-rata; terutamanya kepada kakak senior dan rakan-rakan aku yang akan bernikah, aku ucapkan SELAMAT MELALUI SATU ALAM PERKONGSIAN!


Selamat Bernikah!

Pernikahan adalah gabungan dua hati yang mengajar belajar menerima, erti sabar, berkongsi, tolak ansur, kasih sayang, persaudaraan, jalinan kemesraan, dan belajar mengenali seseorang yang totally lain dan asing   hari demi hari!

Jangan risau, kalau kita baik pastinya si dia baik juga. Ini sunnah nabi dan jangan resah hati. Buat yang terbaik!




p/s: Doakan aku dapat menjadi audiologis di Brunei. Andai itu yang terbaik, doakan di permudahkan.

Pesanan Besar: Matinya seseorang muslim itu tidak meninggalkan apapun melainkan tiga perkara; sedekah jariah, ilmu yang dimanfaatkan dan ANAK SOLEH.

Untuk dapatkan ANAK SOLEH, pernikahan caturannya.

Wink. :')

Kisah Palestin, tekan sini.

2 comments:

Anonymous said...

audiologist kat Brunei?.. boleh cari calon org Brunei gak tu... (^^,)

INFINITY said...

Huuu. Kalau ada rezeki. :D