Monday, June 7, 2010

Kehilangan

---

Setiap kali nak pergi kerja, aku mesti terbayang isi ilmiah yang aku akan karutkan di sini. Bila aku dah menghadap laptop, semua benda tu terbang. Aku menghidapi apakah?

Tinggal lagi empat hari menghabiskan sisa praktikal bersama dengan dua assigments yang macam biasa jangan haraplah aku nak buat mengadap awal-awal. Wuuu.

Aku tak berapa nak rindukan praktikal sebab macam gerun dah weh kena marah dengan pesakit. Eh, tak gerun sangat. Bila kena marah, aku adalah orang yang boleh buat muka paling annoying atas dunia. Cuma, aku tak berapa nak gemar underestimate ni. Itu sakit.

Aku rasa kebanyakan sikap dan sifat orang melayu je macam tu. Maaf eh sebut, tapi itu realiti. Bangsa selainnya sangat okay setakat ini. Serius. Sangat okay. Tak ada pula keluar eksperimen ni semua. Cool bukan untuk membiarkan orang belajar menikmati masa belajarnya?

Aku terfikir juga, aku antara orang melayu yang underestimate ke?

Oh. Senior dental ambil impression gigi aku lebih dari sepuluh kali dan aku tetap berfikir, ini masanya belajar, kelak aku juga. Doktor master pun ada masa mengaku saya tak tahu, dan aku okay juga. Pernah HO ambil darah tangan aku terketar-ketar tak jumpa vena sampai berapa kali tarik keluar masuk, dan dua kali tukar jarum sebab dah masuk angin ke apa sampai bengkak biru tangan aku. Benkak biru okay lagi, tapi bila balik malam buta sampai tempat cerah, tangan aku bercucuran darah. Pun aku masih okay.

Beri masa pada pelajar adalah pekerjaan yang susah sangatkah?


p/s: Okay okay okay okay. AKu akan fikirkan entri lebih ilmiah! -.-"
p/s/s: Tinggalkan klinik bermakna tinggalkan sekalian bayi juga. Itu sedih!

Pesanan Besar: Kita tolong orang, Allah akan permudahkan kerja kita kelak. Ingat, hidup ini RODA.

No comments: