Friday, April 23, 2010

Sahabat itu Lain dari Kawan

I'm wondering, I'm not saying I good or humble or mulia or whatever, but I just feel like somehow unfair.

Kenapa bila aku buat semua nampak salah? Kenapa bila orang lain buat, okay aja? Kenapa bila kawan aku cakap, punyalah nak naik suara punya tinggi walhal dia nak bagitahu kebenaran? Kenapa bila aku explain balik suara mula turun tapi belakang lebih tinggi. Kenapa cakap maaf, kalau masih nak rungut merungut? Kenapa bila takluk keadaan tak apa, bila orang lain tak boleh?

Kenapa?

Orang lain nak pandai juga, orang lain ada pilihan juga. Orang lain ada deria rasa juga. Orang lain ada apa yang kita rasa juga. Kenapa nak penting diri? Kenapa bila buat salah masa minta maaf muka sangat innocent dan berlemah hati tapi bila aku buat salah nak ampunkan tu punya senang tapi impak sebelum betul betul dapat ampun punyalah kena makan hati berulam jantung?

Kenapa bila ada kepentingan cari aku tapi bila tak ada, buat aku ni kecil besar kuman? Kenapa? Kenapa bila perlukan pertolongan aku senyum bagai tak nak lepas tapi bila aku perlukan, alasan tinggi menggunung? Kenapa? Kenapa dengan aku kau memberitahu sahabat baik begini, tapi dengan dia kau memberitahu tentang aku yang lain pula? Kenapa penuh alasan padahal terus terang lebih mulia? Kenapa bila memerlukan tidak sama sebagaimana diperlukan?

Ya. Kamu pandai. Tapi aku belum terlalu tidak bijak untuk menilai. 





p/s: Seringkali niat baikku disalahanggapkan.

Pesanan Besar: Ada ketika melupakan yang sakit sakit lebih membahagiakan! Ingat, kadang kala bahkan selalunya kita membuat perkara yang sama yang kita tidak suka tapi kita LUPA.

2 comments:

:.Yus.: said...

mencari kawan itu senang namun payah dalam mencari sahabat.

kawan yang selalu ada ketika susah dan senang,walau dalam apa jua keadaan itulah sahabat yang sebenar :)

namun walau kawan atau sahabat semuanya adalah antara orang2 yang pernah dan selalu ada di sekeliling kita

INFINITY said...

I did find SAHABAT and I did find friends too in between. But in anyways, I love both of them.

Yup! Masa susah senang dia ada. Dan masa dia susah senang, kita ada.

TQ Kak Yus! :)