Wednesday, March 24, 2010

Terus Jauh

Aku...

Merangkak.
Merangkak.
Merangkak.
Merangkak.
Merangkak.

Tulisan yang bertambah besar itu menggambarkan betapa aku memerlukan pergantungan. Tulisan yang bertambah besar menunjukkan aku semakin lemah dan terus lemah, semakin jauh dan menjauh dari semangat. Bukan. Bukan apa yang kau rasa aku salahkan. Tak. Bukan itu.

Tapi sesuatu. Dalam hati.

Jangan kau tanya apa sebab aku, aku sendiri terasa kosong. Kosong yang seperti kau rasa kau tak disayangi dunia, lalu kau dibiarkan hah! Buatlah apa kau nak buat, kau tak pedulikan AKU, maka kau pedulikanlah diri sendiri.

Itu cukup buat aku menangis. Hati aku menangis menangis tanpa suara atau rupa atau keduanya.

Syaitan! Pergilah jauh jauh! Pergilah! Pergilah!

p/s: Jaga hati. Jaga hati. Jaga hati. Sampai saat itu nanti. Kalau gembira, kau zahirkan. Kalaupun tidak, kau akan mengerti, itu taqdir. :)

No comments: