Monday, March 22, 2010

Selamat

Pic creditted to Google Search

Saya jumpa bayi. Saya agak dalam umur enam tujuh bulan. Dia boleh duduk dalam kerusi budak-budak, head and neck support yang sangat bagus serta suka makan timun. Kau bayangkan bayi yang tembam, tanpa gigi cuba mengunyah. Comel bukan? Comel!

Kaki bayi dan tangan bayi paling saya suka tengok. Jari kaki kecil macam anggur. Tangan comel yang sangat merata mengutip benda.

Saya ingin mendakap ciptaan kecil itu sehingga mereka berasa selamat. Dan saya juga ingin didakap untuk terus rasa selamat.

Oh. Saya juga suka jari bersih saya dikunyah bayi. Muka yang sangat semangat itu sungguh mententeramkan!

Kenapa saya cerita ini? Ya. Saya tengah stress. Dan stress saya hilang dengan bayi bernama Ryan dekat kedai X Sup Utara yang menjadi bualan tapi sup dia masin gila. Pada sayalah.

Punyalah saya stress sampai 'aku' pun jadi 'saya'!

p/s: Kala senja itu tiba, ku termenung sendirian. Terasa diriku ini, jauh dari rahmatt tuhan. Dosa yang aku lakukan menerjah ruang fikiran. Masihkah ada untukku keampunan?

Hadirkanlah rasa itu semula Ya Allah. Lelah aku begini.

No comments: