Wednesday, March 6, 2013

Habis Macam Mana?

Lama dah tak tulis karang mengarang.
Kalau orang kata kena pilih kerja yang kau suka jadi kau tak perlu kerja sepanjang hayat, aku setuju.

Kalau aku tak setuju, aku tak resign kerja lama adapt kerja baru.
Kalaulah aku tak sukalah kan.
Kalau.

Sekarang, aku rasa satu macam. Rasa yang aku tak pasti macam mana nak sebut nak describe. Sebab macam mana aku adjust diri, hujung dia ada sesuatu. Sesuatu yang lawan pada positif.

Aku rasa orang orang yang dekat atas ni ada satu sindrom. Sindrom bos. Sindrom yang susah nak adjust bila dia pilih untuk begitu. Sindrom yang orang cerdik nampak bodoh. Sindrom yang macam beb, tak guna kau belajar tinggi kalau common sense ke laut.

Sindrom yang buat orang macam kau, seinovatif kreatif macam mana pun kau, tetap tak boleh, tetap dipijak lumat lenyek benyek.

Tu. Tu lah benda yang aku face yang aku dah cuba letak diri aku dalam kasut orang itu yang masih aku tak dapat selam. Sebab kasut dia pakai bukan kasut biasa.

Kasut luar biasa.
Yang aku tak biasa.

Yang aku tertanya.
Habis macam mana?

No comments: