Sunday, August 5, 2012

Ignored

Well, time passed by. Despite feeling like escaping the bad, entering the worst.. still I'm believing in hikmah. I promised myself to not get involved in this stupid politics. I want make my life simple. Aku ada banyak impian nak capai dan impian itu tak termasuk benda benda bodoh ni.

"Cik Huda, macam macam mana pun cik kena bagi dekat saya dulu senarai nama. Tak boleh pass terus ke unit cik. Matron cakap kitorang kena ada yang asal sebelum bagi pada cik,"

Aku senyum.I still remember one day, the day that I told my lecturer that I can read people and he said I just make up stories, assuming people and of course wrong. Well, I don't mind and it doesn't make my gift any lesser.

"Kalau unit dan department lain bagi dekat dekat cik, cik kena inform kami dulu,"

Aku senyum.

"Boleh saya tanya awak satu benda?"
"Apa?"
"Awak kena marah dengan matron ye?"

Senyap. Terkejut.

"Macam mana cik tahu?"
"Semalam awak masuk unit saya senyum, intonasi lain, cara jalan lain. Hari ni, lain,"
"Saya minta maaf,"
"Bukan salah awak, bukan salah saya, bukan salah sesiapa pun. Sepatutnya kalau matron nak pastikan senarai sampai dekat unit awak sebelum unit saya, she supposed to state something pada surat saya kan? Or else, people will assume that's mine,"
"Ermm,"
"Don't worry. Kalau ada despatch hantar pada saya, I'll let you know, ok?"
"Thanks. Maaf tau. Saya balik dulu,"

Dia menjauh.

"Wan,"
"Ye?"
"Don't take it seriously. Make it simple. Bila orang marah, don't let it bothers our life. Okay?"

Senyum.

No comments: