Tuesday, September 20, 2011

Alahai Comelnya!

Aku dapat sorang pesakit, lelaki, terus aku teringat dear friend of mine masa kat USM dulu. Fuh, bunyi dulu macam lamo benor. Pakai spek, tinggi bezanya kuruslah kot.

Aku punya senyum sampai malam sampai terus aku tarik keluar handphone text-ed ayat tak masuk akal.

"Salam. Saja tak ada kerja,"

Kekekkeke. Cari pasal buat orang mengamuk.

---

"Encik X, masuklah,"

Normally aku akan tengok muka, gaya, just to predict ada significant hearing loss ke tak. And macam biasa, aku akan rasa a bit tak selesa kalau kena berdua dengan lelaki apatah lagi muda.

"Lama tunggu?"
"Tak apa,"

As I have back-to-back patient, aku punya berdebar lain macam as another patient was waiting outside too. 

"Okay, kita tengok apa ceritanya,"

Sambil sambil aku belek folder baca, aku senyum. Sebab everytime aku guna ayat kat atas tu, aku rasa kau dan patient tak ada barrier. Ayat tu selalu Dr. R guna untuk patient dia dan setiap kali aku observe, aku rasa seronok. Then bila aku sendiri jadi patient dia, sumpah rasa dia macam oh di apprecite sangat.

So, I will keep using it.

And setiap kali aku pandang patient ni, dia senyum je sampai aku terasa aii murah benar senyum. And each time dia nak jawab, atau dia jawab, sangat berhati-hati. Sejibik kawan aku yang sorang tu. Dan setiap kali dia jawab, dia akan tergelak kecil, dan aku kena gelak cover. Aku mana reti gelak kecik kecik nih. Gelak besar je aku reti.

"Spinning sensation?"
"Pernah, masa doktor cuci telinga. Tapi kejap je, lepas tu okay,"
"Oh, datang dengan kawan?"
"Taklah,"
"Tak? Pastu drive sendiri dengan pening macam tu,"

Dia ketawa kecik bila aku kerut kening.

"Ish bahaya tu encik,"
Sebab dia keep on smiling, aku memang tak boleh nak serius. Allolololol.

"Discharge dari telinga ada?"

Dia senyum and ketawa kecil lagi.

"Saya ada tabiat guna cotton bud. Sometimes sampai berdarah darah. Gatal,"
"Hah? Tak sakit ke?"

Dia tak jawab soalan aku tapi keep on senyum. Aku yang dengar ni pun ngilu. Tapi nilah first time aku jumpa pesakit sungguh murah sneyuman. Aku ingat aku je yang murah senyuman bila jumpa pesakit. Kkekekkekeke.

"Tu yang doktor kata dah berlubang,"

Menganga aku, tapi dia kekal senyum. Sumpah aku rasa mamat ni sweet time ni.

Sebenarnya aku tak perlu masuk kerja pun that day, tapi disebabkan nurse call ada patients so aku yang jenis tak boleh dengar benda macam ni, terus okay kan aja since aku pun bukan buat apa dan aku berkebetulan perlu ke hospital untuk setelkan hari graduasi. Damn I hate that.

So padahnya bila aku masuk kerja tak terduga ialah tak ambil breakfast, tak bawak air, tak bring any coklat as I always do.  Dan bila aku tak breakfast masalahnya is this; perut aku menyanyikan lagu rocksss! So that day adalah evil kot aku harap patient will hove at least mild loss so he wont notice that. Despite aku tau (perhaps aku predict je), yang dia masih tak ada anak (or maybe tak kahwin lagi), aku guna jugak sampai aku geli hati sendiri.

"Anak tak ada komen ke kalau encik tengok TV, volume kena kuat ke?"

Kerut kening. Aku ketawa dalam hati.

Geleng kepala.

Now the horror part ialah during the assessments perut aku dah beronar sakan! And kepala aku pening sebab aku dah mula cuba tak makan after 8pm so sekarang dah 1230 pm, maunya aku tak separuh pengsan?

 I laughed off as the patient started to notice.

"Kesian doktor, tak sempat makan eh?"

DEMIT! 

Bila 5 minit keadaan tak okay so aku terpaksa buat kerja gila, tengok handphone utnuk masa. mintak maaf kena keluar kejap perhaps hoping ada emergency or look like that. Benda ni takkan setel and aku tak ada masa nak makan ke or whatever as I had another patient waiting.

And I went to toilet so guess what I was doing?

HAHAHA.
HAHAHA. HAHAHHA.
HAHAHA. HAHAHA. HAHAHA!

HAHAHAHAHHAHA!






Aku pergi tandas minum tiga teguk air paip lepas tu aku rasa nak muntah starightway!

No comments: