Wednesday, February 2, 2011

Please-lah!

Oh pengguna hot ticket silalah angkat tangan. Jangan tanya aku, sebab aku punya kredit RM 10 dua minggu pun belum tentu habis. Bagus betul!

Aku tak kisah kalau kau nak buat kerja last minit. Sangatlah peduli apa tu kau punya hak selagi kau tak serabutkan keadaan. Eh, hotlink kasi kau setahun nak redeem pizza, yang kau malaun sangat baru nak redeem hari terakhir pulak tu pukul 10 malam baru terkedek-kedek nak menapak pizza apa hal?

Oh, siap ada hati sound pekerja pekerja pizza!

Kau tahu tak pekerja pizza tu lelah lemah ketar lutut tengok orang serbu pizza. Kau sesuka hati nak tinggi tinggi suara. Aku cepuk sorang sorang baru tahu.

Masa aku sampai kaunter (samalah kes tapi kakak aku yang redeem okay), orang kaunter tu sikit punya pucat.

"Relek relek, kitorang tak marah,"
"Ramai orang malam ni,"
"Standard-lah rakyat Malaysia. Kalau tak kerja last minit tak sah, kalau free memang suka,"

Dia pandang aku. Relaks bang. I rakyat Malaysia, I pun memang macam tu. Oh, aku tak cakap semua orang tapi kebanyakkan. Tok sah nak terasa terasa, aku lempang baru tau. :P

Sengih.




Betul apa aku cakap! 

No comments: