Friday, September 17, 2010

Buruk Betul

I told you at the previous entry that I always afraid of nightmares? And as usual, what afraid us the most is the thing that always appear.

Ada satu petang bila mak dan adik aku tengok cerita Ular Emas dekat TV3 dan aku join sekali baring konon nak tengok. Konon ye. Dan macam biasa, cerita hantu Malaysia memang tak pernah gagal buat aku tertidur di depan TV. Tabiks!

Dan tiba-tiba aku di kejar orang. Bila dalam mimpi memang susah habis kan nak berlari? Memang kena guna sepenuh kudrat untuk memulakan satu langkah. Oh penat wa cakap sama lu.

Memang masa tu takut gila dan berlari tak cukup tanah. Aku tak ingat aku mimpi pasal apa, yang aku ingat aku kena kejar dan aku berlari. 

Satu lagi susah gila nak buat bila dalam mimpi; minta tolong! Ni satu hal! Punyalah susah gila aku nak jerit sepenuh kudrat dikerat hanya untuk menjerit; TOLONG!

Sudahnya berjaya.

"Tolong,"

Tapi lembik sungguh bunyi permintaan tolong dan akhirnya dikejutkan dengan suara ini.

"Angah bangun, kena kejar ke?"

Celik mata. Depan TV. Sebelah mak. Dahi berpeluh.

SELAMAAAAAAAT!





p/s: Tak. Aku tak tipu. Aku memang senang dapat nightmares sebab tu kalau aku tak boleh tidur malam aku akan ambil sebiji bantal dan seekor teddy bear pindah tidur atas lantai. Memang kena berubah tempat tidur. Kalau tak memang tak selamatlah mimpi.

Petua kot.

So sesiapa yang senang dapat nightmares, bolehlah ambil petua ni. Hiks. Menjadi tak, wa tatau.

No comments: