Sunday, July 25, 2010

Situasi Baru Semula

Hari ini hari kedua berjauhan dengan USM tercinta. Berjauhan juga dengan katil dan meja dan bantal dan teddy bear busuk Loyie. Eh, aku bawa ke tak eh si Loyie busuk ni? Oloh.

Okay. Bawa.

Ramadhan tinggal beberapa minggu je nak jenguk ucap salam dan mari raikan bulan penuh barkah. Aku, kadang-kadang datang syaitan tanduk besar sikit, mulalah nak beralah-alah-alah, itu ini. Kau faham ajelah.

Cuma aku terfikir ini, bila Ramadhan barulah rasa nak baik sikit. Kalau nak berubah sikit pun time inilah. Kalau nak istiqamah pun, masa bulan yang mulia inilah. 

Aku perasan lagi satu benda yang besar. Dalam pada aku nak berubah tu, akan datang satu masa mulalah aku nak balik pada perangai lama. Masa aku nak atau DAH balik pada perangai lama tu macam sekaranglah, Ramadhan dekat je nak ketuk pintu masuk dalam hidup.

Baguskan?
Ramadhan adalah REFRESHMENT!


No comments: