Wednesday, April 7, 2010

Jom Fikir

Aku rasa aku dari kecil ada autistik features, mild at least. Aku ada rakan khayalan (imaginary friend), aku bercakap dengan diri sendiri melampau. Melampau sebab sekali aku mulakan dialog, aku macam masuk dalam satu dunia yang kalau orang tengok aku dalam alam nyata, aku statik je.

Serius. Sebab sampai besar.

Macam tadi, dalam kelas, (kelas dari lima sampai tujuh memang langsung tidak indah!), aku masuk dalam dunia khayalan yang aku jadi pensyarah.

"Can I ask you question?"
"Sure. What?"
"Bla bla bla?"
"Oh. I'll leave it to you to find the answer,"

(Common kan pensyarah jawab gini?)


"NO! I don't want to! I don't know, that's why I ask you!"

Terus tersedar aku dari dunia ini. Gila kurang ajar anak murid aku!

---
Heh! Tapi betulkan? Kenapa bila tanya soalan, jawapan dia adalah soalan juga? Jom fikir!





p/s: Sebab tu ada research! 

No comments: