Friday, March 26, 2010

Heh!

Ceh!

Aku pergi fisio tadi dan latihan hari ni agak heavy sikit. Heavylah kan bila aku keluar dari bilik pemulihan tu dan berehat sekejap dekat foyer, asal nak berjalan sikit muscle contraction. Hilang macho aku bila dahi kerut kerut sambil gelak gelak. Heh.

Masa aku fisio, ini berlaku.

"Syahidatul Huda, datang sini. Haaa. Tengok, saya dah hafal nama awak,"
"Eleh. Selepas 3 sesi. Apa barang nak bangga. Hiii,"

Bla bla bla.

"Kalau ikut disiplin profesional saya, saya suruh pakai seluar pendek. Saya tak puas hati kalau tak nampak lutut tak lurus!"
"Laa. Tak apalah. Saya sinsing yang kanan ni,"
"Tapi itulah, bila berdepan dengan pesakit melayu perempuan,"
"Okayyy!"
"Ingat! Jangan bengkok lutut. Kalau bengkok kena sinsing. Lurus masa angkat beban. Ingat... jangan?"
"Ya. Tahu. Bengkok lutut,"


Heh. Aku gelak je sebab fisioterapis gantian ini comel. Kot.


"Okay. Mula. Saya ni disiplin. Sekali saya tengok awak bengkok, saya suruh pakai seluar pendek masa fisio. Saya payah percaya orang. Jadi jangan hilangkan kepercayaan saya bila saya percaya awak luruskan masa angkat beban. Okay?"
"Okayy bos,"


Aku tabik dia. Saja melawak. Dengan muka bersungguh-sungguh dan semangat dan azam yang kental lagi jitu, aku mulakan bebanan pertama dengan lafaz bismillah beserta tarikan nafas yang panjaaaaaaaaaaaaaang. Alolah heh. Bajet!

"Ingat luruskan lutut okay. Saya payah percaya orang sebab tu saya tak kahwin lagi,"

Motifffff???! Nak cakap perempuan sukar dipercayailah tu. Sekeh kang! Hahahhaha.

p/s: Tapi aku rasa fisioterapis sukan sangat cool dan fun dan enjoy lah walau masyallah garangnya mak aih!


2 comments:

DarkArtz said...

eh, kebetulan.........
kau pun payah percaya kat orang gak kan????
haaaaa, habislah kau, susahlah nak kawin pasni cam fisioterapis tu.......
hak3..........

p/s: 2 kali dah cerita pasal kahwin ni......
ada apa2 ke???

INFINITY said...

Yo yo o je kau. Aku senaaaaaaaang okay percaya orang. Heee. Aku kawen dengan fisioterapis tu abeh cite. (Euwww mintak simpang!)

Ada apa apa, apa? Tak ada apa eh. Apsal? Hahhahahahahah.